Beslutsångest?

Känns som om jag är människan som alltid har beslutsångest för minsta lilla..men förklaringen är att jag är så rädd för att välja fel..lixom fel drag som gör att man funderar på om det verkligen var bäst så här. eftersom man aldrig lär få veta det senare ändå.. ett problem som börjar bli ganska jobbigt..men frågan är när man vet omman gör rätt? önskar att det skulle finnas ett enkelt svar. Men somalla redan vet så gör det tyvärr inte det. Så jag får nog fortsätta med att ha beslutsångest och svårt för att bestämma mig.

ibland skulle jag bara önska att man bara fanns tilloch någon gjorde alla val sdå det blir rätt..hatar att se sådant man kunnde valt när man väl inte gjorde det.och sen kan man inte hda allt tyvärr. det gäller alla saker och tiilfällen oftast. men inte alltid,vissa dagar blir man förvånad över hur fort man kan bestämma sig utan att ens tveka. Ingen har sagt att livet är lätt.. men på ett sätt är det skönt att kunna få välja själv,då kan man inte skylla på någon annan iallafall.

många har sagt att man inte ska tänka så mycket.men ibland är det svårt att låta bli. det blir bara så man tänker,tänker lite till..mensamtidigt måste man lära sig att bara finnas till. har blivit mycket bättre på det, den senaste tiden. att bara vara och ta saker som det kommer,utanall planering. men innerst inne är jag nog ett kontrollfreak. sorligt nog. men hahah skrattar snart för allt detta låter patetiskt och pinsamt. men vill bara veta hur saker ligger till,klara besked så jag kanbörja njuta och koppla av! allt blitr betydligt lättare då. Läskigt att man inte kanstyra över känslor men det är det man inte kan kontrollera, de bar dyker uppoch finns där. du kan förneka demmen inte ta bort. Du kan släppa framdemoch njuta över känslan.åter ett val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0