Kalmar.

Idag åkte jag och tjejerna tåg till Kalmar ihop med Ida och estelle. Resan dit gick super. Det var skrattfest Eller skratt i magen som måste ut som Pixie säger. I affärerna var det full fart och bus, så vi gick i några få utvalda. Tjejerna ville äta på mc Donalds och det gjorde vi. Vi avslutade dagen med en glass innan vi åkte hem. Tjejerna och jag köpte oss varsit par skor. Jag har inga sandaler så köpte ett par, Pixie ville ha ett par finare och zoey har förälskat sig i ballerina modeller. Jag hittade även 2 tshirt och en klänning till mig. Vägen hem var tåget supervarmt. De var trötta och tiden stod still när de tröttnat kan man säga. De tog ett bad och åt middag och somnade 17:20 och 17:50 ikväll! Tog på krafterna att åka tåg. Jag skulle rört på mig ikväll..men är så trött så soffan vann..

tiden går fort.

Bilden på mig och zoey är från förra året på alv. Och tjejerna var från i höstas på kalles lekland, och bilden på Pixie när hon fyllde 5år i februari. Tiden går så fort!!

Idag ska vi göra en utflykt till kalmar med tåg.

Igår testade vi cykelkärran och stolen, en till cykel vore bra så man slipper trampa på 30kg när man ändå ska en bit ihop. Vi gick ner till sibylla när vi it lunch och tog en mjukglass. sen var vi förbi vår granne som även är tjrjernas dagisfröken. Vi fikade där och lekte. På kvällen tog jag en promenad. Dagen gick jätte fort igår.

västervik

Igår åkte jag till västervik med mina vänner Anna och Ullis och hennes lilla bebis. det var super skönt att åka iväg lite! vi lunchade och åt glass och gick i några affärer. kom hem med yttligare kläder till pixie. Denna månad har jag fått köpa en helt ny sommargarderob till Pixie. Men hittade en klänning och ett par shorts till mig med. Köpte med mig godis från hemma kväll till oss alla som lördagsmys.

idag satte vi äntligen på cykelkärran. som vi köpte när zoey var beis, men glömt bort!? Bra motion att cykla med en i cykelkärra och en i stolen. vi ska köpa en cykel till så vi kan cykla med varsit barn med.

Annars så har tjejerna och jag ätit mjukglass på sibylla, när lina jobbade. Emil tattuerar in Zoeys namn. Så en skön dag, och en hel veckas semester har redan sprungit förbi...

hel dag.

Idag körde vi en heldag på alv. Vi mötte upp Anna och Ullis och deras familjer. Var sjukt mycket folk i parken idag. Och med två barn med mycke spring i benen, stora viljor och oftast olika så är jag trött. Men har försökt att göra båda nöjda. Men varit så mysigt att va där hela dagen. Tjejerna är nöjda, och då är jag nöjd. Vi har inte gjort massa denna vecka. Utan hälsat på Pernilla och barnen, mamma och lina. igår en kortis på alv. Känt att vi alla behövt varva ner och mest vara hemma och fixa. Så då behövde vi denna dag med full aktivitet.

duktig.

I måndags bestämde sig zoey bara sådär för att sluta med blöja under dagen. Och sen dess har dagblöja varit borta. Blir så stolt!<3 nån enstaka olycka har det bara varit. Idag var vi en liten sväng på alv. Och även där fixade hon det med att gå på toan. Plötsligt känns hon så stor, men hon är ju bara 2,5år.

semester!!!!

Igår jobbade jag mitt sista pass på 4v. Fantastiskt skönt. Jag har sommarjobbat om sommaren, eller varit mammaledig. Men en betald semester är en helt annan känsla när det är den första.

Vi blev bjudna på mat på kvällen hemma hos Emils farmor. Där bjöds det på massor av gott. Även Emils morbror och fru, mamma pappa och lillasyster var där. Eftersom vi ändå har lov så kunde barnen få va uppe längre. De somna strax innan 10 när vi kom hem. De var så glada och busiga i bilen så de kunde inte somna. Jag och zoey sov till halv 8!! Pixie smet upp vid 7. Vi samsover ju allihop så en arm mer eller mindre sover ju med. Så man får försiktigt vända på sig så nästa arm kan somna istället..men nån gång sover de väl i sina sängar. Och den dagen lär vi ju sakna alla små sparkande ben och bökande rumpor.

Vi har inte planerat dessa veckor. Utan tänkte ta dagarna som de kommer mer eller mindre. Så vi får se vad dagen erbjuder. Just nu leker tjejerna. Vilket de kommit på den senaste veckan. Att de faktiskt är roligare att leka ihop än bara bråka. Vilket värmer mammahjärtat!

semester!!!!

midsommar

igår fyllde min syster Lina 18år. Vi åkte dit och åt tårta och den klassiska midsommarlunchen. Sen åkte vi till krön för dans runt midsommarstången. Där mötte vi upp våra vänner Anna, jonas, ullis och linus och barnen. Efter dansen och chokladhjulet där vi vann. så åkte vi hem till anna och jonas och åt tårta, grillade och umgås. när alla barnen blev för trötta åkte vi hem. båda sov strax innan 10. De gick upp halv 7 idag...så en trött och gnällig morgon har det varit för våra små. Hoppas de båda sover en stunda mitt på dagen idag.

Idag har vi inga planer. vi har tvättstugan och kommer nog ta det lungt mest idag. Imorgon jobbar jag mitt sista pass innan 4 veckors semester!

Härligt.

idag hade vi en ledig tisdag, skönt. Vi fick fint väder hela dagen. Efter vår morgon handling åt vi vår andra frukost, frallor. Mums. Min syster Lina kom förbi och även davids tjej en snabbis. När vi ätit och  jag förberett dagens middag- rotfrukter i ugn och biffar på kycklingfärs och dagens lunch, pastasallad. så åkte vi till alv. Kallas blixten ibland..och kan väl förstå det när en större handling, middags fix, fikagäster och lagad lunch är gjort till 11. Men det gör ju att vi kan njuta av dagen när vi betat av alla måsten innan.

Det blev en kanondag där ihop med Lina och barnen. Vi stötte på estelle och ida vilket pixie blev överlycklig över, Även madde från mitt jobb ocg hennes son och tillsist barnens farmor. Vi kom hem till middagen som emil fortsatt med. Barnen somna fort och emil tränar.

härlig helg.

Vilken dag det var igår. Solen gassade, nöjda barn och ledig helg. Emil hjälpte sin pappa i skogen igår. Barnen och jag åkte med deras farmor till barnens dag. Där vi var mellan 11-14. Ponnyridning, häst och vagn, ansiktsmålning, olika hoppborgar och massa skoj. Dessutom bjöds de på korv, glass, dricka och fiskdamm.och avslutade med godisen där barnen plockade ihop en rejäl fångst. En lyckad dag och nöjda barn!

Vi stannade kvar till kvällen i horn. Barnen badade i pool ute och vi njöt av vädret. När vi kom hem somna Pixie och zoey sov vidare från bilen.

Idag ska Pixie och jag på barnkalas i gullringen simhall. Vilken härlig helg! Men först ska vi kika på vårt hus nu:-D

Snart semester!

Jag tror att semester hjänan har satt sig in något. Det var nog därför jag var lite extra trött igår. Men man är ju bara människa och ibland låter man omgivningen påverka ens mående. Det har varit och är mycket med de äldre i min närhet, ålderdomen gör sig påmind och det tar på en. Fast man inte tror det. Men det verkar vända nu som tur är och vi får behålla denna person ett tag till föhoppningsvis. Jag är ju sån samvetsmänniska och jag brukar inte bli trött och irriterad så ofta, spellt inte på barnen. Jag har stort tålamod och gillar att vara glad. Så fort jag inte är med mina guldklimpar så saknar jag ihjäl mig. De har verklogen en magisk kraft de där tjejerna. Jag älskar dem så det gör ont ibland, för kärleken är så stor att hela jag bara fylls som om jag håller på att sprängas. Men det var ingen som sa att man blir så rädd som förälder. Jag är rädd hela tiden, varje dag, så fort jag inte ser dem. Om det ska hända nått. Tänk sen hur ska det bli när de börjar testa vingarna och går ut själva, hur rädd kommer jag inte vara då. Man vill ju inte att nått ska hända dem. Men det är nog nått man får jobba med. Oro kommer nog alltid finnas där, hela livet. Men man måste ju låta dem växa och lära sig släppa på taget. Nu i efterhand kan jag förstå mina föräldrar i många situationer, som jag då tyckte de var helt dumma. De ville ju bara mitt bästa, vilket jag inte förstod då. Att vara förälder är verkligen det tuffaste, mest fantastiska jag upplevt. Man vänder ut och in på sig själv, tusen gånger om för att finnas där, räcka till och överösa med kärlek. Jag tror på en öppen uppfostran, inte allt för hård utan med tydliga riktlinjer, men ändå avslappnad. Jag har en tydlig roll som mamma, men ändå som en bästa vän. Som Astrid sa, ge barnen kärlek, ännu mer kärlek och mer kärlek. Så kommer folkvettet av sig självt.

Jag behöver inte säga att jag längtar efter semestern va?! v 26-29 har jag semester, kommer bli så skönt att få spendera hela dagarna med mina älskade barn.<3

trött.

Ikväll har zoey jätte svårt att komma till ro. Vet inte om hon känner på sig att jag är så trött. Oftast om man vill att de ska sova så somnar de ju inte. Den lilla tiden på kvällen är värdefull att återhämta energi. Och då känner jag mig så elak att jag vill att hon somnar. Men kl är ju över 9 nu.  Vi har väldigt sällan barnfria nätter ihop. Förra året fick vi 5 och iår har vi en tredje planerad. Dock har vi valt utgång till årets öltält, så en kväll med vila dröjer nog innan vi får. Så en timme på kvällen när de sover, är så välbehövligt att få nån gång i veckan. Så känslan av en värdelös mamma är stor när energin är helt slut ikväll! Antingen jobbar jag kväll eller så har emil fotboll, men så är det ju. Bara att vissa kvällar är man själv så trött. Vi har ju Vimmerbys morgonpiggaste barn som alltid vaknar senast 6 och vintertid 5. Och eftersom vi sover 4 i en 160 säng...nej imorgon är jag förhoppningsvis piggare men då jobbar jag kväll istället..