Egen dag..

Börjar dagen med sovmorgon! Eftersom Pixie faktiskt sov till halv 8 idag. Vi går upp och äter frukost och sen klär vi oss. Väcker pappa och han går till gymmet. Sen när han kommer tillbaka har Pixie tagit en tuppis så jag slappar vid tvn med henne i knät. Men ställer mig och gör ett storkok på levergryta till Pixie. Coscos, grönsaker, grädde och kycklinglever. Så hoppas damen tycker det är gott. Ska frysa in i portioner imorgon. Köttfärsåsen har nyss tagit slut i frysen så ville fylla på med annat.

Ska visst få en hel dag själv..Pixie och Emil har åkt till horn. Jag sitter vid datorn och unnar mig choklad. Ska iväg och träna vid 1 idag med Anna och Ullis. Sen ska vi handla och laga middag. Äta ihop och smika oss mm. För att senare korka upp vinflaskorna och bege oss mot dansgolvet i södravi, Pumpen. Aldrig varit där innan! Och har aldrig varit ute och festat sen jag blev mamma. Men hon är snart 1år och går man inte ut ofta så är det ingen fara. ( mitt dåliga samvete som spökar) Men det är 3dje dagen jag varit borta från henne en längre tid på snart ett år. dag 1= ullared, dag 2= emil och jag har varsin kompis hos oss, vin och musik en kväll när pixie är i horn. dag 3= min egna dag. Sen kommer det dröja länge. Är ingen mamma som lämnar bort mitt barn mer än nödvändigt direkt. Men nån gång ibland kan det vara kul. Dock saknar jag min dotter något otroligt! Känns konstigt att kunna sitta ner liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0