Vardag.

Nu har vardagen börjat igen. Emil har varit hemma några veckor och har nyss börjat jobba igen. Känns tråkigt, alltid mysigt att va hemma alla tre. Men på något sätt försvinner alla våra rutiner när vi är hemma alla. Men samtidigt skapar vi andra rutiner när vi är allihop. Latare och mera myspys! Men som sagt nu har vi börjat med alla lekdejter och promenader igen! Märks på Pixie hur mycket hon uppskattar att få leka av sig nästan varje dag. Försöker att se till att hon får leka med någon flera gånger i veckan. Samtidigt så får ju jag umgås lite med barnens mammor.

Pixie är i en super mammig period just nu. Typ bara jag som duger och bara mig hon vill va hos om jag syns. Men syns jag inte funkar det jätte bra med någon annan. Men så fort jag kommer in i rumet igen så gråter hon o vill till mig. Seperations ångest fas har jag läst. Barnen som är under 2år har inte möjlighet att bevara bilden av tex sin mamma i huvudet. Försvinner mamman så försvinner bilden och hon tror att jag ska försvinna på riktigt. Men man kan träna upp det genom tittut lek och att försvinna ur rummet, säga hejdå och säga hej direkt när man kommer tillbaka efter några min. Så ökar man tiden för att visa att man alltid kommer tillbaka. Försöker hjälpa henne så mycket jag kan för att det inte ska vara alldeles för jobbigt för henne.

Trivs jätte bra i lägenheten. Ska ta bilder och lägga upp nästa vecka när allt är klart. Soffan kommer upp idag, ska byta gardiner i vardagsrummet, Pixies gardiner ska sys upp något och stolsdynorna ska på stolarna, och måste även köpa blommor.

Pixie sov hela natten i sitt rum inatt! Första gången i nya lägenheten. Innan har hon sovit typ på mig. Kändes lustigt när jag vakna att inte ha henne jämte mig. Men vart så glad att hon sov i sin säng. Det blir så varmt att sova så nära och det måste vara skönare för Pixie att inte bli så varm av kroppsvärmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0