Störigt.

Brukar inte lägga in klago inlägg. Men en sak jag inte förstår. Om man sitter o bloggar o lägger ut på face hur dåligt man mår, hur lite hjälp man får osv. Att hänga ut en familjemedlem i dåliga dager. Och sedan försvara denna. Lite dubbel moral, eller? Så trött på de som bara klagar o klagar. Eller försöker verka bättre för att man haft det tuff osv..alla människor har ett förflutet. Alla föhållanden har tuffa motgångar. Liksom ingen att skryta om. Att de finns de som tycker att mannen gör tillräckligigt genom att bara jobba. Den dagen man själv börjar jobba eller plugga då. Ska han bara få komma hem o sitta? Medan man själv tar hand om barnen o gör allt annat. Låter lustigt tycker jag. Jag tycker det är viktigt att pappan får en lika stor roll, att han tar ut förälradagar, tar barnen ibland. Är väl för fan inte bara en skryt sak att man är pappa men inte klarar av att ha sina barn. För att det är jobbigt..Åhh fattar inte ens varför jag bryr mig, Att man är en sämre mamma bara för att man har möjlighet att komma iväg nån gång o träna eller göra nått annar? Vore sjukt att man inte hade den möjligheten om man var två. Bättre att man får lite energi, än o sitter o mår dåligt över inget. Det var allt för mig. Upp till mig att tycka att den äldresynen borde bort och att vi lever på 2000-talet. Glad att jag har det så iaf att vi lever i denna tid där pappor med kan umgås med sina barn.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig fullt ut. Jag vet också vilken blogg du menar... seriöst verkar hon inte vara riktigt okej. Otroligt omogen 2-barnsmamma... Nä, man kan bara inte låta bli och läsa hennes dravel. Ha en bra dag!!

2011-07-11 @ 21:09:20
Postat av: Michaela

Håller också med dig. Tycker det är fult att hänga ut en person sådär och sedan om någon håller med eller dylikt så försvaras det istället. Det är så mycket dubbelmoral att det finns inte. Är också rätt trött på att läsa skiten men man kan ju inte sluta?



Har inte barn själv men har levt upp i en familj på 8 pers och är äldst, jag vet exakt hur jobbit det kan vara även att jag inte har barn själv. Men det är enligt henne ingenting i jämförelse med vad det är att ha egna barn. Tillochmed jag vet att de där låter helt korkat.

2011-08-05 @ 10:08:39
URL: http://beholdhverdag.bogspot.com
Postat av: Michaela

2011-08-05 @ 10:09:59
URL: http://beholdhverdag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0