Snart!

Tror Pixie och jag ser fram emot hennes födelsedag lika mycket. När man frågar henne hur mycket hon fyller kan hon nu mera visa två fingrar och säga två, berätta att man blåser, sjunger och får paket. Hon säger vilka som kommer. Lite extra på Olle, Hjördis, farfar, farmor och mormor men även Ullis. Hon verkar se fram emot det. Idag när vi träffade Sixten och hans föräldrar så pratade om barnkalaset efteråt. Ollo komma, siixteen, hästell, inga, faffen. Hon säger Hampus till honom men när de är inne i en lek så glömmer hon bort och säger faffen. Så stolt över Pixie idag. Vi gick till Sixten, lekte där och gick hem. Men hon kissa inte på sig en enda gång, utan kom ihåg att gå till hans potta. Känslan av kärlek som nästan bubblar över är underbar! Senaste tiden har Pixie varit extra gosig. Vill hålla flätade fingrar när hon är trött, vill att man ska hålla om henne, ger ibland självmant pussar och kramar och säger ofta fin! Som ikväll när hon tittade på mig, pekade på min näsa och sa fin näsa mamma. Vi pratade även om mina örhängen som Pixie tycker är så fina. Konstaterade att hon inte hade några men öronen är fina. Då vänder hon sig till mig med allvar i rösten. Köpa nya mamma och så pekar hon på öronen och vill med ha öronhängen. Men Skulle aldrig i min vildaste fantasi ens ta hål i öronen på ett sånt litet barn! Den dagen hon kommer hem och ber om det så visst. Men aldrig innan hon är stor nog att förstå att det gör ont. Är ett val som barnen ska avgöra inte föräldrarna för att de tycker det är "gulligt". Men till ett annat ämne. Här får ni en bild på årets fulaste paket.. Julpapper som tog slut och fick lappas ihop med ett annat julpapper.. Inuti gömmer sig ett målarstafli, tillbehör som pappersrulle och kritor, en målarbräda där man målar och drar bort för att sudda ut, sedan en docka som kan skratta och krypa. Det får hon av oss. Vet om lite vad hon får av några. Men det kommer bilder på när hon öppnat:) imorgon ska vi ha kvällsöppet och börjar kl 3. Så då ska vi förbereda tårtorna, och alla ballonger. Och dammsuga över lägenheten en sista gång. Sedan handla lite son fattas. Måste nog sova snart..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0