Letar bil.

Nu har vi letat bil ett tag och anledningen är att vi måste ha en kombi! Vår bil är sportklassad och kan därför inte koppla ur airbagen, vilket leder till att Pixie bara kan sitta bak. Vilket också har gått bra till i sommar. Då hon inte längre är en liten baby utan ett stort barn så tar benen emot. Och jag skulle aldrig vilja vända på henne förtidigt, utan barn ska sitta bakåt så länge som möjligt. Vi kollade på en Ford idag, några år nyare alltså en 07. Jag är van vad att man köper lite billigare bilar, men denna är ju ingen 100 000kr bil men när de kommer upp mot 80 går min gräns. Så det var tur att denna var så fin och välvårdad och låg på gränsen. Det är en Ford så vi byter inte bilmärke ifall att vi bestämmer oss för att ta den. Så vi får se nästa vecka om vi bytt bil! Man ska ju inte stressa fram det. Men både Emil och jag tyckte den var skön att köra. Direkt när vi hämtat Pixie på dagis idag åkte vi till Storebro för att äta middag. Och dels för att pappa skulle följa med och kolla på bilen. Pixie fick stanna hos moster Sofia under tiden. Det var roligare för de var och kollade på hästarna och grisen! Ska se om jag orkar läsa en stund..skulle kunna somna stående! Min kropp är inte van vid att hålla igång så pass länge, men man vänjer sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0