Tröttisar

Kl är snart 19.30 i skrivandes stund. både Pixie och jag ligger utslagna på soffan. Hon somnar nog inom 10 min högst. Idag tog jag en ordinaries pass, vilket resulterade i att jag fick visa vad jag går för. Lunchen gick kanon och jag fick beröm när dagen var slut. Känns bra! Denna vecka har jag än så länge varit i köket en dag och blir på fredag med. Men jag trivs ju mest i serveringen så man får möta gästerna så än så länge har det varit en bra vecka! Det tråkiga är att även om jag lämnar halv 10 några dar så är Pixie helt slut ca halv 5 då hon hämtas den tiden fyra dar i veckan. Hon bara gnäller, gråter o vill inte äta middag eller ens leka. Är bara Pippi som gäller. Vid halv 7 så brukar hon bli på bättre humör som tur är och vilja göra något annat en stund. Tur att man har helger och inte börjar tidigt varje dag. Men dåliga samvetet som de flesta föräldrar säkert har kommer fram. Hon trivs på dagis och vill dit och allt går bra. Men man förstår ju om hon blir trött. Och jag avskyr att se min lilla flicka så ledsen. Det är ju en omställning och utan att låta dum så vänjer man sig. Men på lång fredagen börjar vårt lov som är hela vecka 15!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0