Underbar.

Pixie är i en sån grymt mysig ålder just nu! Nu när man verkligen kan prata med henne, för hon kan själv bilda långa meningar. Hon tänker så det knakar och minns i stort sett allt. Helt sjukt vad hon faktiskt kan! Att en människa på två år lär sig så grymt mycket på sina två år. Är så stolt ända in i benmärgen, skulle kunna skrika inför hela världen: här är min fantastiska dotter! Men det gör jag såklart inte. Det behövs för den delen inte heller. För jag vet att det syns på hela mig hur stolt jag är, hur mycket jag älskar den lilla människan. Går verkligen inte beskriva, men hon är mitt allt. Ikväll innan hon skulle sova prata Pixie om att alla har en mamma, en pappa osv. Hon har/är inne i en period där hon talar om för de flesta att det är min mamma! Eller min pappa! Men så har hon förstått att ja, det är min pappa och min mamma. Men det andra barnet har även en egen mamma och pappa. Sedan har hon börjat säga älskar dig.<3 men även när vi kommer hem ger hon katten en klapp och säger saknat dig. Hon ville skoja med mig idag och sa saknat dig till vår matta i hallen, sen kolla hon på mig och skratta. Och sedan sa hon skoja. Men en annan sak jag skratta åt. Fast efter hon somna för då fattade jag vad hon mena. Pixie tittade på mig och utbrast: mamma ser ut! Så peka hon på mina ögon. Och förut när jag gick förbi spegeln såg jag att mitt smink var helt utkladdat. Pixie är för go!<3 hon bäddade även ner gunghästen förut.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbara unge! Allt för länge sen nu!

2012-03-21 @ 20:34:46
URL: http://emeliesa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0