Frukost.

När jag var i Stockholm så fick jag ett frukost tips av Emelie. Det var lättkesella som man blandar i hallon. Har aldrig tänkt på det innan, då jag köpt färdig kesella med hallonsmak. Men den är både dyrare, fetare och med mera socker. Visst jag bryr mig inte alls just nu. Jag äter exakt vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Vill liksom njuta av en av de fördelar som graviditeten ger. Man kan äta utan dåligt samvete! Men självklart äta hälsosamt och varierat så bebis får i sig allt. Men om det slinker ner någon fika, glass och choklad för mycket..ja då gör det det:) För är väldigt sötsugen denna gång..

Men efter jul så ska jag dock lägga om kosten. Just nu får jag äta bröd mitt i veckorna. Det ska jag ta bort, och bara äta mjukt bröd på helgen. Annars är det hårt bröd som gäller. Ska inte äta söt yoghurt på vardagen, utan endast fil eller kesella. Ska bara äta sötsaker på helger. Alltså så ska jag tillåta mig att äta vad jag vill fredag och lördag. För att sedan vara noga med socker mm. Äta mera frukt och grönt istället. Är jätte peppad! Längtar tills promenaderna och att kilona trillar av. Men som sagt detta blir efter bebis kommit ut och efter jul. Amningen kommer hjälpa kilona att trilla av med. Pixie ammade i 10 månader, får se hur länge denna plutt vill. Har redan gått upp nästan 21 kg..

Tog kort på mig innan vi gick till dirty Dancingen. Bjuder på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0