otäckt

Igår tänkte vi åka och bada i nossen. Vi satte oss i bilen för ett snabbdopp. Vi tog vägen vi inte brukar så ofta. men tur var väl det. För vi såg värdens rökutvevkling i skogen. Och exakt där min mammas sommarstuga ligger! Vi åkte dit och ju närmare vi kom ju mer sjönk mitt mod. Det rök från orådet..sprang ur bilen då hennes bil stod där. Som tur var brann det inte där. Men grannens hus brann..som dessutom är bostadshus. Men mitt i känslorna av lättnad att mamma var trygg så ringde jag 112. För första gången i mitt liv. Och tur är väl det. Brandbilar kom fort på plats och grannen fick fort tag i ägarna till huset som alla var bortresta. men under tiden vi kom och tills brandmännen hann komma så gick det så fort! Rutorna krossades och branden sluka hela huset. Tänker på familjen som miste sitt hem! 
 
På tal om helt annat så höll inte springandet i sig. Jag vill verkligen och vill verkligen gå motionspromenader. Men nu i ett par veckor har höften varit dålig igen. Så jäkla jobbigt..är inte alls bitter eller så. Snart fyllda 23 och en dålig höft. Men ska till naturläkaren imorgon och knäcka och få hjälp med kroppen. Brukar se ett samband med menscykeln, men denna gång stämde det inte. Så får se vad han säger. Kanske överbelastad pga jpbbet innan kroppen vant sig. Den håller ju för jobb. Men inte för motion sen. annars får jag kanske kontakta läkare eller börja träna mjukt. men hoppas det blir som vanligt snart så jag kan motionera igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0