Begravning.

 
I tisdags kom dagen jag bävat inför. Min älskade mormor begravdes. Det blev så bra som en begravning kan bli. Tufft och jobbigt förstås. Vackra blommor runt graven. Kommer alltid minnas henne. Och sakna förstås. 
 
Skulle blivit en lugn jobbvecka, men byttes ut till extra pass så blev en vanlig arbetsvecka. Bra för plånboken nu när vi tänkt fixa köket i huset endel. Men vad är prylar. Hem mm för finns så mycket viktigare saker här i livet. Och livet kan verkligen bli kort och konstigt. Tagit så illa vid mig att det varit så unga som dött. Yttringar en tragisk bortgång. Med en som så många kände häromkring. Ta vara på varandra. Livet är för kort för att tas till vara på. Så vad betyder de nya kläderna. Nyaste mobilen mm. När det är tiden med de man älskar som är viktig! Stanna upp och var tacksam för det du har. Sträva inte bars efter mer. Även om det är just det som är lätt. Jag måste själv jobba med mig själv. Med att både försöka va nöjd kroppslig. Stressa mindre inombords och sänka kraven på mig själv. 
 
Man får sån tankeställare när det händer olyckor. Jag älskar min lilla familj och nära för mycket ibland. Eller det Ian man ju inte. Men oroar mig över sånt som skulle kunna hända. Och då kommer ju stressen fram. Är så rädd om alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0