onsdag.

Igår fick jag komma in och jobba, de var sjuka så blev en heldag där till 18. Baren cykade till dagis och vi var där strax efter 8. Jag hann mysa lite med dem innan de somnade. Idag var det meningen att vi skulle till linköpig och lekt på leklandet. Men vi får skjuta på det för hon vi skulle åkt med fick åka från jobbet igår, hennes son blev hänig. Det är kurs på jobbet idag. Men Pixie vill verkligen inte vara på dagis..varit så sen semestern var över. Men de senaste 2mån har hon gråtit och protesterat varje gång vi ska dit..Och då är de bara 1h måndagar, torsdagar en heldag och varanan fredag 3h. De har även möjlighet att få gå på allmän förskola tisdag och onsdag 9-12:45. Men Hon vill verkligen inte gå dit då.Nån gång har det hänt. Idag hade jag tänkt gå på kursen, för är ju bra att lära sig nytt. Men efter Pixies gråt och nästa panik över att hon skulle gått till dagis några timmar. Så får jag avstå. Det blir så jobbigt! Fröknarna säger att det är bra när hon är där. Torsdagar har hon förstått att jag måse lämna en dag, så det är lättare och lättare för varje vecka. Men vet inte varför det blivit såhär. Hon vill ju bara vara hemma med mig, eller Emil. Hon vill inte leka själv hos nån kompis lägre. Förr var hon på kalas själv mm. Så en väldigt mammig period just nu och pappig. Zoey finner sig i vilket som. Leker och och spriger glatt in på dagis, men är väldigt gärna hemma. Hon har ju alltid hängt på min höft sen hon föddes. Men det går nog över. Pixie förstår varför vi måste jobba, om är det är jobb så måste jag ju. Trivs jätte bra på jobbet. Och älskar att vara hemma. Så blir en bra balans med 50% plus extrapass ibland och hemma tiden med baren. 
 
Idag ska vi gå i affärerna för att köpa doppresent till helgens dop. Sen blir det nog en fika på stan med mina älsklingar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0