Helt fel.

Sylvia och jag pratade för ett tagsen, om att homosexuella inte får vara donationer av blod. Vilken jag inte kunde tro va sant, men så var det. Jag anser att människor är lika världa och vem man blir kär i kan man inte styra själv. Vart går gränsen för "fel" enligt andra? Finns de som inte tycker om ålders skillnad, kultur mm. men råkar man ha samma kön är man helt ute och cyklar men allt annat är tydligen okej!? Men så läste jag idag på aftonbladet att homusexuella får donera blod nu. vad bra tänkte jag. tills..De får inte ha haft sex på ett år. vadå kränkande? Finns tjejer och killar som ligger runt sjukt mycket till höger å vänster och då är det ingen som bryr sig. Bara de har sex med de i samam kön. Lustigt.

För övrigt så har nycklaran till lägenheten kommit så det känns skönt. Men flytt flytten blir väl när vi hunnit fixa allt. Vi var på föräldra grupp nyligen och är några träffar till i dec. Mötte en trevlig blivande mamma som var 40+. som hon sa hon får höra så sjukt mycket skit för att hon väntat med barn tills nu. Lika mycket snack som när man anses vara ung. Vad människor bryr sig om andras liv igentligen. Det blir aldrig bra verkar det som. men Nått som är bra för en kan va helt omöjligt för en annan. onödig energi att tycka om andras liv.

Julen närmar sig med stormsteg. kan inte riktigt få in julkänslan än, även om man ser julpynt, julklapps köpande mm. snön fattas på ett sätt. men vill ha den endast på julafton. varken mer eller mindre sen. Men tror att med tiden så tappar man lite av julkänslan? När man vet att tomten inte finns, när man själv styr med julklapparna. När man var mindre serverades allt och man satt och sög i sig julkänslan. Pulkaåkandet, bygga snögubbar. Ja det hör väl till igentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0