Promenader..

I sommar låg jag lite åt slå sidan till..Emil var hemma med oss hela dagarna så det blev helt andra rutiner än vad jag o Pixie annars har. Så kortare o färre promenader. Vilket var ganska skönt. Vi gjorde en hel del annat o det kändes som vi hade fullt upp ändå. Men nu när han jobbar fram till mitten av okt, så får vi nog ta upp detta med promenader igen.. Försöker att gå 40-60 min om dagen, vilket är jobbigt med en lång promenad. Men så himla skönt efteråt och Pixie lyckas faktiskt somna under promenaden så får en pigg dotter:) så ska överväga att börja gå 2 långa promenader om dagen istället. Eller iaf de dagarna jag inte tränar. Eftersom jag äntligen kan börja på gym snart, Pixie är inte lika beroende av amningen längre när hon äter annan mat med. Så efter hennes gröt kan jag kila iväg de dagar inte Emil tränar. Längtar! Men känner mig halv utan Pixie vid min sida..knappt varit ifrån henne något alls, o när jag väl cyklat 10 min så blir jag lika glad som om jag varit borta i timmar, när jag träffar min dotter igen.

Men vet att det inte håller i längden. Jag måste nog försöka släppa taget något, det är okej att gå iväg o träna en timme tre gånger i veckan. Men känner mig som en dålig mamma när jag går ifrån min dotter. Men vet att jag måste träna på det. 4 timmar totalt har jag varit ifrån henne, och då är 1 timme massage som hon till o med väntade utanför..så jag får nog skärpa mig och verkligen börja träna igen. Dels för att jag måste träna för min kropps skull..har så ont i ryggen så bara måste! Och det kan va skönt för Pixie att få endast Pappa tid. Så det årerstår o se om jag köper ett gymkort nästa vecka!

Jag gick upp 22kg när jag väntade Pixie, gick ner 6kg direkt efter förlossningen. Och nu har jag ca 5kg att gå ner till den vikt jag hade straxt innan jag blev gravid. Eftersom jag ammar får jag inte banta, då blir inte mjölken lika näringsrik. Så måste jag se till att få motion. Hoppas att jag gått ner de kilona tills hon fyller år iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0