Puss på dig mamma!

Eftersom Emil o jag tar en dag i helgen var som vi får sova till 9 tiden. Så är det oftast en dag i vecka jag får vakna på detta sätt. När världens bästa slänger sig över mig med ett stort leénde och ger mig en puss. För att vi inte träffats på en stund när slöa mamma sover! Men kan behövas när vi är uppe ca 5 varje dag! Älskar henne så ortoligt. Imorgon blir Pixie 10 månader. !0 månader sen vi var på bb! Ja måste säga att tiden RUSAR iväg.

Idag var vi på avslutningen för sången. Tomten kom och Pixie sträckte ut handen o sa tittatitta på sitt lilla sätt<3 Alla barnen fick öppna ett jätte packet ihop o fick varsin liten bok. Mycket mysigt. Pixie åt även julskinka, var så gott att Farmor Annelie hjälpte mig att fixa en egen till henne och emil.

Imorgon åker vi till simmhallen i hultsfred. Ska bli så mysigt! Bästisen Hampus ska med och några andra Pixie aldrig träffat innan. Hon är ju van med lilla bassängen i vimmerby där vi går på babysim varje söndag. Ska bli spännande med en stor simmhall imorgon!

Ni vet känslan av att bubbla över av lycka? Så känner jag när jag ser mina 2 hjärtan här hemma.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du är så himlans söt! Och jag är så glad för din skull, Att du får känns så!

Du är en riktigt bra mamma! Kramar på er

2010-12-08 @ 23:55:47
URL: http://yellowclouds.blogspot.com
Postat av: W- ung 3 barnsmamma & fotograf

Grattis på 10 månaders dagen. :) har hon många tänder?

min tjej har bara en liten och en 2:a påväg upp, men hon ska få äta julbord iaf faktiskt hiihii =)



det är verkligen underbart, man ser hur roligt kevin och pixie har tillsammans nu när hon är så pass stor , sliter sig inte ifrån varandra och leker tillsammans, åh det är så underbart! :)



hoppas på att det blir ett litet syskon till din då! äter du några p-medel just nu ?



oj det låg en bit härifrån hehe, vi bor i stockholm.

kramar.

2010-12-09 @ 07:43:04
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Jessica gravid & mamma till Paulineh.

Det tycker jag inte alls är fel att man håller de borta pga alla ämnen.

Jag tycker det är värre när mammor gnäller om att deras barn får så mycket hål i tänderna av godis, att det är därför de bara låter dom äta frukt. Hål i tänderna kan de få lika lätt ändå.



:)

2010-12-10 @ 11:29:03
URL: http://jessie0202.blogg.se/
Postat av: W- ung 3 barnsmamma & fotograf

Det låter ju jätte bra :) om man orkar laga sådan speciell mat är det ju bara nyttigt :)

jaha så hon tar inte flaska? , nää hon kan inte äta me bitar då kräks hon typ.



jäpp, som vanligt kunde vi inte hålla oss! det blir en tjej till här hemma, girl power haha ;)



okey! dem kan göra så när dom tröttnat på tutte :(

hur fungerar mini piller? mycket hormoner?

kram

2010-12-11 @ 06:42:40
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

jaha vad bra! det är ju bara positivt att hon vänjer sig vid bitar tidigt :)



det är nog 4 månader kvar bara, pixie blir ju 1 år 2 dagar efter beräknat =)

en så länge har det gott bra, visserligen har det varit ett helvete när illamåendet flödat på och migränen, då vill man bara gå bort en stund. men fått lov att klara det :)

lite nervöst är det inför den kommande bebisen eftersom pixie är så pass komplicerad på alla håll och kanter, fick panik över det igår kväll och ville gråta en skvätt.



okey! men det var nog menat att pixie skulle bli till då :) , får man mens som vanligt eller försvinner den?



kramar.

2010-12-12 @ 11:55:28
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: W- ung 3 barnsmamma & fotograf

Hon hade ju kolik i 3 månader , har alltid ätit extremt mycket både på dagarna och nätterna, ena dagen kan hon älska något och andra dagen hata det, hon är en skrikig bebis jämfört med min son som aldrig sa ett ljud, extremt mammig och har speciella sovställen, hon måste somna i vagnen sen vaknar hon till och skriker lite sen somnar hon om sen vaknar hon får välling och somnar om, ska alltid bestämma och få som hon vill annars jävlar hus i helvete hennes röst är riktigt hög hehe, men hon är världens goaste och ofta glad men det är just dessa grejer som gör henne komplicerad, hon är så kräsen i allt.



hur är din tjej?

Tack för det bra creddet ! dt behövs hihi =)



Skönt för dig ! :) har glömt hur det är att ha mens.

Absolut! Wictoria Pettersson heter jag där. :)

kramar.

2010-12-13 @ 10:24:36
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

Medicin från usa?? hur gammal var hon? :/



ojdå, vilken tur du har, jag har hellre en hel natt att sova och har ungen pigg på dagen en att ha en sömnlös natt och sova mycket på dagen . :)

åh vad mysigt, ska också komma iväg på öp och babysim faktiskt, måste ta reda på vart dem har det här bara.

uppskattas det av din dotter? =)

kramar.

2010-12-15 @ 11:04:35
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0