Bvc föräldragrupp.

Dagen börjar bra med besök av Sylvia, bästa starten på dagen! Efter en promenad, lunch med bror David och mys med väldens bästa Pixie, blev det en snabbis sväng hos älsta systern. Men idag har vi även hunnit med ett besök på bvc med de andra mammorna i min grupp, idag kom alla så hela rummet var fyllt av barn och mammor. Vi pratade om smakportioner som de kan börja med vid 4månaders ålder. Hade tänkt att vänta till 6mån. men eftersom amningen ger skydd mot gluten när man testar havregröt, så blir det nog smakportioner på gröt efter 9 juni. Är nog säkrast så eftersom det finns gluten på bådas sida. Men vi får se vad hon tycker om det längre fram, förhoppningsvis går det bra och hon äter en portion vid 6mån.

Min första morsdag var igår och jag fick paket! Hade inte alls räknat med det och blev super glad. Blir skönt med en massage som jag fick presentkort på och fick även smycken. Ibland slutar man inte att överraskas.

Blir fullt upp denna vecka, ska till Västervik, träffa prästen, handla inför dopet, fixa i lokalen och sen blir det dop och fullt upp med städning dagen efter. När vi bestämde datum kändes det så avlägset men nu är det så näa! Stora tjejen nu! som förövrigt lärt sig prata jätte mycket och högt nu. händerna är fortfarande det bästa hon har. hihi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0