Kvällsöppet.

Igår hade alla affärer i lilla Vimmerby kvällsöppet till 21. Men även brödstugan som är nyöppnat med nya ägare. Så blev en tur ner till stan tillsammans med Pixie, Elisabeth och Hennes son Hampus. Ett par röda vinter vantar och 2 dregel lappar, hårspännen och en vägg text "min ängel"till Pixie. En duk och 4 bordsunderlägg till köket. Men även en julklapp till min lilla tös. Blev en fika på brödstugan så barnen fick äta kvällsmat.

Har ni tänkt på en sak? Hur livet kan bli av små val. Om man inte skulle träffat just h*n, just den dagen, den tiden osv? Då skulle man inte lärt känna varandra, fått barn eller kanske ens göra det man gör? Bo där man bor? rest dit man rest? Ja livet är lustigt. Små val kan förändra hela ens liv, hela ens situation. Jag är iaf otroligt glad att jag bestämde mig för att åka till vis  torsdagen 2008. Hade jag bara åkt fredagens om jag tänkt, då hade jag aldrig varit mamma nu?! Aldrig haft Emil som sambo. Vart hade jag bott o vad hade jag gjort annars? Läskig tanke det där...men jag är så glad över att ödet förde oss samman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0