Tankar.

Mycket ändras när man får barn. Allt kretsar kring barnet. Finns det tid över så kommer man i sista hand. Men så är det för alla småbarns föräldrar. Och så ska det vara! Vill ge min dotter den bästa uppväxten. Det är därför jag ger henne all min kärlek och TID. Vi hittar på roliga saker nästan varje dag och jag vet att hon uppskattar det. För de dagar vi inte gör något är hon uttråkad. Men hon måste även lära sig att man är hemma ibland med. 

Men det är inte bara att man har ansvar för någon annan med. Det är så mycket annat som blir annorlunda. Har mist vänner som jag trodde fanns. Vänner som gör saker och glömmer fråga mig bara för att jag har barn. Jag vet att jag inte kan åka iväg spontant, allt måste planeras. Men jag är ändå samma frida. Fast med mer ansvar och en annan syn på livet. Visst är det tråkigt att jag mest bara kan sitta hemma eller åka o hälsa på när man umgås. Men de som inte förstår det är väl inte mina riktiga vänner? Vänner ska väl förstå min situation och umgås med mig utan vid fest och roliga påhitt? Jag kan åka till en stad och handla. Men beroende på Pixies humör av gör det om resan blir kul eller mindre kul. Men kan sakna ibland att jag försvinner..Att tankarna blir att hon har ju ändå barn så hon kan ju inte eller vi kan ju ändå inte göra nått. Det är enklare utan henne. Jag saknar många. Men samtidigt känns det skönt att få veta vilka som är ens riktiga vänner. Och tack vare att jag fått barn har jag hittat början på vänskap.

Ni får säga till mig om jag är tråkig och endast pratar blöjor mat och barn. Men eftersom jag umgås med min dotter hela dagarn och veckorna kretsar allt kring henne. Umgås mycket med andra mammor, så det blir så tyvärr. Försöker tänka mig för när jag kommer på mig själv. Men jag har aldrig egentid så känns ibland som att inget annat händer i mitt liv. Pixie är mitt liv, mamma rollen är min roll till 100% ända tills jag slutat amma. Då kanske jag kan få en kväll för mig själv nån gång i månaden. Just därför är det så underbart att få träffa vänner och få höra om era äventyr!  Men att bli mamma är verkligen det bästa som hänt mig! <3 <3

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Att du blivit mamma är ett äventyr i sig vännen, och jag är otroligt glad att jag får vara en del utav ert liv.

Skit i vad alla andra tycker och tänker, nu är det inte längre bara du, utan NI, du och Pixie. <3

2010-10-06 @ 20:38:48
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0