Torsdag.

Jobbig natt har det varit...Pixie vaknade kl 4 o trodde bestämt det var dax att kliva upp..hade hon vaknat vid 5 hade det varit helt okej. men 4 är för tidigt för henne. Efter en flaska nyponsoppa...eftersom hon inte tycker om välling somnar hon senare om straxt efter 5. Skön eller hur om jag inte hade haft sån rethosta om nätterna. vill inte väcka henne..Pixie sov iaf till kl 8. Jag fick några minuters sömn mellan hostan..Tabletterna mot rethosta hjälper bara typ 1-2 timmar..o man ska inte ta mer än 3st per dygn.

Vi tog en långfrukost jag o Pixie. Riktigt mysigt! Sjukt att den lilla kroppen äter mer än mig. En stor tallrik gröt och en hel smörgås. Jag äter lite fil o ett knäckebröd typ! Idag verkar det bli en slappar dag. Alla sysslor är gjorda sen igår och vi var ute o lekte plus var på sången igår. Idag blir det fullt av besök istället!  Ida kommer hit en timme innan jag o Pixie ska luncha med Elisabeth på stan. Förhoppningsvis får jag Pixie att somna innan Ullis kommer på en fika. Så om det slutar blåsa mot em så ska vi gå ut och leka i källinge.

Pixie har blivit som nästan alla andra barn, Älskar smör! Igår fick vi bada henne eftersom smöret hade letat sig upp till håret. haha lustigt att det hamnar där när man slickar bort smöret innan man äter smörgåsen! Vårt älskade barn!

Vi leker riktigt myckert i hennes rum nu. För nu älskar hon verkligen leksakaer. Lägger i sånna klossar som ska va runda i runda o fyrkantiga i fyrkatigas hål. Pixie är super! Vi staplar runda burkar på varandra o bygger med lego. Är hennes favoriter förutom böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0