1 år!

För ett år sen just denna tid hade jag nyss krystat ut en vacker flicka på 3550gram, 50cm lång som föddes 21.02. Helt utan bedövning, hög på smärta och viljana tt se underverket i magen gjorde att jag bara tryckte o sket i att det svet som en eld, o gjorde så ont att jag undra vad de var jag höll på med!? men direkt när jag krysta sista gången o jag känner att spänningen där släpper o hon ploppar fram så släpper allt...allt bara var en enda stor känslobomb! Var det du där inne, hur ser du ut? oj shit jag är mamma nu...hur gör man? vad vill hon och vad är bäst för henne? Efter 2veckor var man säker på sin sak. kände sig hemma i rollen som förälder och visste vad gråtet betydde. Bröstet, blöjan eller trött. man lärde sig snabbt.  Nu är vår flicka stor...tiden går fort! Men sägs ju att den gör det när man har roligt! och roligt har vi exakt varje dag.

Haft gäster sen kl 11 idag o de sista kom kl 6. så dagen har varit full. bakat ett par dagar så vi bjöd på massa fika. Pixie har fått JÄTTE mycket paket!!!!!! orkar inte ens skriva förs kulle ta upp en jätte lång sida känns det som. men är så tacksam för allt hon fått. att det är så många som håller henne kär, det glädjer mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0