Dagis.

 'Vi hade bestämt att skola in Pixie den 10 aug på snövit förskola. Eftersom vi inte fick något annat av de tre valen vi sökt. Först var vi besvikna eftersom det tar minst 30 min dit o lika långt tillbaka. alltså 2 timmar per dag. Inget mig emot fina dar. Och så har jag ju bilen ibland med. Emil kör var 3dje vecka. Gården är stor och dagiset skulle vi hälsat på på onsdag.
så vi började känna att dagiset nog är väldigt bra för Pixie då hon har väldigt mycket energi och typ aldrig är still.

Idag ringde Ugglan som ligger mitt inne i stan. typ vid kyrkan. Ett litet dagis me liten gård. Fördelen är att Pixie träffat läraren Linda 1-2ggr i veckan sen hon var bebis. Hon håller i babysången. Jag har nära dit. tar liksom max 5min att gå dit från lägenheten. De dagar jag slutar tidigt eller en lärare är sjuk kan jag bara gå o hämta min ögonsten. Och vi är hemma 10min senare ist för en timme senare om vi skulle gå. De har utflykter som alla andra dagis och jag har varit där o besökt det för ett tag sen. Det kändes väldigt bra. Och fördelen med ett litet dagis är att lärarna har koll på alla barnen.

Så efter noga övervägade så bestämde jag mig för att omplacera. Det betyder att Pixie kan skolas in tidigast 29 aug. Men kan även bli typ 1sep. Så När jag börjar skolan den 22aug. Så får Emil vara pappaledig och ta inskolningen helt själv. Som är 2veckor. Så skönt för honom att vara hemma några veckor helt själv utan mig..:) Annars när han är pappaledig då och då så är ju alltid jag hemma eftersom jag inte har något jobb nu innan jag börjar skolan. Fördelen är att jag får va hemma med Pixie lite extra nu då:) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0