Härlig start.

  Pixie har slutat ge mig sovmorgon till halv 7-7 nu. Så nu är vi uppe till kl 6 igen. Men vi hinner ju med väldigt mycket under dagarna. Är alltid klar med städningen till kl 8. Så då har vi hela fm till bus och lek:) Men denna morgon var mindre rolig. Köpte ett paket kattsand igår. Ställde det i hallen, eftersom jag skulle byta all sand i lådan idag. Men när jag kliver upp ligger all sand över hela hallen...Katten hade rivit upp påsen. Så fick sopa upp allt och dammsuga nu vid 8 när alla bilar lämnat parkeringen. Vågade inte göra det innan om jag hade väckt nån. Så nu har vi dammsugat, diska gjorde jag igår kväll o tvätten med. Så idag har vi fritt ända till middagen:) Så det blir ALV idag, kolla in nya borgen. Idag hade jag tänkt gå en långpromenad när Pixie sover. Köpa blöjpåsar o handla lite.

Igår hade jag svårt att somna..Jag tänkte på förr. När man hade en så nära vän. När man kunde ringa mitt i natten om det var något. När min väns familj var som min extra familj. Man var säker på att man alltid hade någon att hitta på roliga saker med. Filmkvällar, härliga dagar när man bara hängde o prata om allt mellan himmel och jord. Tyvärr så verkar den vännen o jag kommit ifrån varandra. Vissa dagar tycker jag det är jätte synd o andra försöker jag intala mig att vi växt ifrån varanda och att det var menat så här. Men är svårt när man saknar en sådan vän och vänskap.  

Nu känns det som om jag blir mer och mer ensam. Att jag är den vän som är kul o träffa ibland när man hinner.  Men förstår att alla träffar andra vänner som man kanske har ännu mer gemensamt med. Men bara för nått halvår sen var det helt annorlunda. Menar inget illa mot någon, för det gör jag verkligen inte! Saknar bara känslan av att vara så där extra tajt med någon. Att man kan umgås utan att tröttna på varandra. Men med tiden så får ju alla fullt upp. Hoppas bara det inte beror på att jag har så svårt att komma iväg själv. Är ju så när Emil är en fotbolls kille som tränar mycket. Pixie är ju en del av oss, en del av mig som typ jämt hänger med mig. Så när man umgås med mig få man Pixie med.

Men jag har ju väldigt mycket fina vänner! Som jag håller väldigt kärt. Men träffas ju inte så jätte ofta utan nån gång ibland. Mer den där bästis känslan jag saknar antar jag. Är inte samma sak att prata med sin mamma eller sambo. Sen alla fina vänner som har barn, men då handlar samtalen mest bara om barn. Inget fel med det, och jag ska verkligen inte klaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0