Älskade du.

Kom på att jag aldrig lägger upp bilder på Pixie med napp. Men har inte många bilder med napp. Hon får bara använda den i vagn,bil o när hon ska sova. Tycker inte att barn ska ha napp i munnen hela tiden, dels för tändernas skull och senare talet. Men slår hon sig sär nappen bästa trösten. men även om det ligger ett antal nappar på golvet stoppar hon inte in dem i munnen. Hon har lärt sig använda napp vid dessa tillfällen och har därför inget behov av den annars.

Förstår inte hur mycket tvätt det kan bli när man bara är 3st?! Tvättat närmare 8 FULLA maskiner bara denna vecka! Blir så varje vecka. Så 1-2 dagar i veckan tvättar vi, och Pixie och jag tar en tråk timme och viker in allt. Skulle vilja ha en egen maskin! men vore nog inte lönt med en sån liten topmat maskin..skulle få tvätta hela tiden då.

Denna vecka har rusat förbi lika fort som alla andra veckor. Hunnit med sången 2 gånger, busat med vinga o pernilla, Långpromernader och min syster lina har sovit över:) Så kom även Pixies farmor o faster och åt semlor med oss. Idag har vi haft en hemma dag. Länge sen vi hade det! fy vad tråkigt det är...men båda måste väl lära oss att hålla oss hemma utan att leka med barn o träffa deras föräldrar varje dag? äh tråkigt är de för båda blir uttråkade. Men Hampus o hans pappa kommer ju hit imorgon o leker med oss! 

Idag har vi annars lekt massa i köken(pixies), lagat mat till dockorna och dansat till min skattkammare. Jagat katten över hela lägenheten skrikandes av skratt, när han fångar bollen (PIXIE) Är ändå mysigt att få en lugn fm bara mor o dotter. Vi har ju alltid något vi gör varje fm. Men då har vi ju hela em själva tills pappa E kommer hem. Men är något speciellt med att äta frukost i soffan o bli matad av Pixie när hon delar med sig av sina små riskakor. Mysig start på morgonen!

Hon förstår så mycket nu. Pratar med henne som till vem som helst. Alltså menar som till en vuxen. Även om hon inte kan säga allt för många ord. Så förstår hon hur många ord som helst och dess betydelse. Hon kan peka på munnen, magen när jag frågar vart den är. O hon håller för huvudet när jag frågar vart Pixie är o tar bort händerna när jag säger tittut! Hon vet vad massa leksaker är. Behöver bara säga gosa-så slänger hon sig i sackosäcken, Hästen-så går hon till gunghästen. tutte och snutte vet hon exakt vad det är. Kissen är katten Baltarsar. Wawaw är farmors hund Bella. Bollen, bilen mm vet hon vad det är. Bebisen är hennes dockor. Säger jag Hampus så vet hon att det är hennes kompis. Hon går ofta till dörren då för att se om hon kommer. kan säga miljoner saker till! men man blir så otroligt stolt när ma får vara med om denna resa. Restan som MAMMA<3

Kommentarer
Postat av: Michaela

Asså dom där ögonen!! Har lust att äta upp henne Haha! <3 lilla sötunge

2011-03-17 @ 20:54:09
URL: http://mylifeinpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0