Helg mys.

Igår så kom det 4 små barn hit och lkte med Pixie. Hon blir så glad då när det ringer på dörren och en kompis kommer. Men framåt lunch begav sig de flesta hem eftersom det blir rätt intensivt för de små. Efter lunchen så skulle jag och Pixie ut på en lång promenix, Hampus pappa o Hampus följde med. Passade på att visa runt massa i vimmerby för honom. Även om han bott i Djursdala i 2,5 år så hade han inte sett mycket av vimmerby. Blev en Promenad på 1,5 timme. Skönt!

På kvällen kom Pixies kusin Simon till oss och sov över. Så vi gick ner till ica allihop och köpte ens tor påse godis. Dock var det visst mest jag som åt och killaran plockade lite grann bara. Pixie sov när vi åt godis. Tycker inte små barns ka ha massa socker! Men alla tycker så olika där. Men jag är rädd om hennes tänder och tycker hellre att hon ska äta nyttigt socker som är i frukt. Visst gör vi några små undantag ibland som köp kräm när det ska va extra lyxigt, eller nyponsoppa och ett digistivkex på helgen. Glass fick hon smaka efter sin ett års dag och får nån gång om vi äter.  men i regel så får hon inte äta sånt "junk".

Ikväll så blir det melodifestivanen. Gillar det inte alls. men är ett sånt program som alla ser och rätt bra slö titta program. Vi ska nämligen på middag hos Anna k och jonas. Så blir melodifestivalen och lite sällskaps spel när Pixpix fallit i sömn. Härlig helg med mina guldklimpar!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0