Redan tisdag..

Pixie och jag när vi var på lekträff hos Mikaela och Lucas.

Förstår inte varför helgen bara rusar iväg i ilfart!? Redan tisdag..Blir en dag när både mormor dyker upp o lunchar med oss på fm. Och sen kommer farmor o em fikar med oss. Ska väl göra som vanligt och passa påa tt utnyttja dom lite...dammsuga av. ( eftersom pixie fortfarande är rädd för den. Dock gillar hon den när den är tyst.) och putsa alla fönster både invänigt och utvändigt!

Satt upp hello kitty " tavlorna" i hennes rum. Dock vill jag fixa i ordning garderoben man går in i hennes rum. Så jag har lite mera ordning på allt där! Sen ska jag beställa ut en HÖG med kort..skojar inte...är för ett helt halvår nu. Plus massa förstoringar från 1års fotograferingen. Bäst att ta tag i det nu i veckan.

Förstår inte varför det ska va sån sömn hysteri när man pratar med andra föräldrar. Att när de inte får sova längre än till 7 så orkar de knappt? Jag har snällt fått gå upp mellan 4-5 i över 10 månader. Undantag för 1 dag på helgen när hon blev lite större och kunde äta gröt som frukost. Nu sover hon till 5-6 och jag klagar inte. Jag kan väl inte tvinga henne att sova längre eller ens dra ner på dagsömnen. Som ändå är ytterst lite tyvärr.. Bara att inse att mitt barn inte kräver mycket sömn. Och jag orkar för att jag ÄLSKAR henne. så sluta klaga och se saken från ditt barns sida. Gå upp och va GLAD och lek. mys och ät frukost ihop. jag njuter av varje dag ihop med min tös. Imorse fick jag 5 blöta pussar mitt på munnen. Det gjorde min dag! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det handlar nog knapppast om att man inte älskar sitt barn när en förälder klagar över bristande sömn, snarare om att behovet av sömn varierar från person till person.

2011-03-16 @ 22:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0