Höstlov.

Pixie och jag har höstlov. Skapligt skönt måste jag säga! Kan ju skriva lite kort om vad vi gjort. Det är ju "bara" onsdag. Fy veckan rusar fram snabbare än vanligt..

Måndag: Gick vi till Pernilla o Vinga kl 8 på morgonen för massa bus. Lekte ute i lekparken. Sedan kom Lollo och Sixten och busade lite till med oss. Sedan gick vi en promenad ihop. Pixie somna när vi gått klart typ, så bar upp henne. Någon knacka på dörren och det var min mamma. Vi fikade under tiden Pixie sov. Sedan så åkte vi och storhandla ihop.

Tisdag: Pixie o jag storstädade hela lägenheten. För att sedan möta upp Elisabeth och Hampus. Spenderade 4 timmar på Alv. Massa bus och vi såg även 2 pippi teatrar och 1 Emil. Tyvärr så vakna Pixie när jag bar upp henne från bilen. Så hon sov ingen lunch den dagen. Men vi lekte i hennes rum tills det var dax att göra mat. Hon har ett eget förkläde på sig då. När hon var mindre var det svårt att laga mat utan att hon blev gnällig. Men nu älskar hon att stå på en stol och röra i grytorna och hjälpa mig. Hon somna redan kl 6 på kvällen.

Onsdag: Pixie ville duscha på morgonen. Så hon tog en tidig dusch 10 över 6;) Sedan mös vi framför tvn en stund. Tills Pixie kom på att vi skulle ha ägg. Då kokade jag ägg till oss. Hon åt upp ett helt. Sedan har vi roat oss med att springa. pixie säger: mamma finng. Då hon vill att jag ska springa. Så jag springer och efter mig har jag en tjej som skriker av skratt. Vet inte varför hon tycker det är så kul att springa och jaga mig. Men söt är hon! Vi har lekt massa i hennes rum på morgonen. Så skönt att hinna ta sig tiden. När man ska till skolan hinner man inte ordentligt. Vi måste ju vara klädda och klara till kvart i 8. Njuter av lovet! Sedan gick vi till Alv. Idag följde Vinga och Pernilla med. Massa bus blev det för barnen! Tyvärr så ramlade Pixie i lekparken och slog sig i munnen:/ Läppen spräcktes lite och den är dubbelt så stor:( Hatar när hon slår sig. Mitt hjärta blöder då, fy! Snart får vi besök av farmor, Mormor ulla och morfar tore.

Torsdag: Pixie ska till dagis då. Dels för att inte var borta exakt en hel vecka och komma ifrån. Så att det inte blir jobbigt nästa vecka när jag går i skolan igen. Man har rätt till 5 dagar om året där man kan ha dagis fast man igentligen inte behöver. Utnyttjade 1 dag då emil åkte till norge. har en förälder ledigt från jobb/skola får man inte ha barn på dagis. Så tänkte ta en sådan dag imorgon. Hon har pratat om dagis, hennes vänner molly och kajsa.

Fredag: Ska vi åka till hultsfreds badhus och bada. Elisabeth och Hampus ska med oss. Pixie älskar att bada. Sedan ska vi till horn för att spendera helgen där. På lördag så kommer mina mor o farföräldrar samt föräldrar dit och äter mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0