Ostkaka.

I tisdags så ringde dagis o sa att Pixie hade över temp. Hon sov som sagt i 2½ timme och somna vid 8 tiden som vanligt, men sov även till halv 8 dagen därpå! Otroligt för vi är jämt upp runt halv 6-6. Men febern var borta. Så vi var hemma en dag ändå för att vila upp sig. Förkyld är hon o snorig. Men eftersom hon fick en tidig julklapp. En tre hjuling så vart hon jätte pigg och glad. Vi chansa på att låta henne gå till dagis. Då hon var pigg och feberfri. Men idag vid hlav 1 ringde de och bad mig hämta hem henne. Hon var hostig. När vi kom hem vart hon pigg igen efter lite host medicin. Men det är ju ett annat tempo hemma än på dagis. Så hon får stanna hemma resten av veckan o får lång helg. Får se vem som är hemma med henne.

Idag i skolan hann jag iaf koka ostkaka på 42 liter mjölk...och göra 3 stora äppelkakor. Nu idag ska vi ha pannkakor till Pixie och kantarell creps till Emil och mig. Tar en mat som hon gillar nu när hon äter dåligt. Är hon förkyld eller liknade är det mest nyponsoppa och yoghurt som gäller om man inte har nån mat som hon verkligen gillar,och det är pannkakor..

Mammakvällen soms kulle varit imorgon blev inställd:/ var för några som anmält sig. Synd för hade längtat massa..Tror Pixie o jag ska ta en nypa luft innan vi börjar steka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0