stress och press?

I en veckas tid har jag mått så konstigt.. Yr och helt orkeslös. Som om någon spolat ur mig all energi bara över en dag. Samtidigt har jag kännt en svag smärta i magen. Flera tankar har kretsat kring detta. Blindtarmen, magsår, gravid? Men inget av detta var det. Åkte nämliigen in till västerviks sjukhus igår kväll. Min snälla syster körde mig så att Pixie fick vara hemma och sova i lugn och ro. Massa prover togs men allt såg bra ut. Läkaren började ställa frågor och kom fram till att det nog är stress. Att min kropp säger ifrån, och att jag ska varva ner. Men hur lyckas man med det?! Är så mycket nu i sista året, mycke runt omkring och man ska finnas till för så många. Mitt i allt så glömmer jag bort den person som med borde vara viktig, för att just allt ska fungera. Men jag längtar till jullovet som börjar den 22 dec. Då ska vi vara hemma ända fram till 9 jan alla tre. Då får jag stänga av alla krav och bara ta det lugnt.

Men denna vecka har Pixie blivit förkyld igen, och inte orkat med dagis. I tis så var jag hemma med henne och i tors så var mormor. Idag så är jag hemma igen. Passar på att ha en inte göra så mycket dag. Kl är halv 10 och jag har varken orkat sätta i linser eller sminkat mig. Men snart så. Ska nämligen åka o handla massa gott. Eller rättare sagt så ska vi baka, knäck, ischoklad, snickerskakor och lussekatter. Lina kommer ikväll o sover över. Imorgon kommer sofia och mormor för att hjälpa till med bakningen.

 för er som inte får Vimmerby Shoppingtidningen. Så var vi med i detta nummer.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag satte in en p-stav i mars/april förra året, men dessa besvär började lite smått i höstas så jag vet inte, men kan ju vara p-staven som spökar ändå.. Har dock inte haft problem med den innan. Funderar på att kontakta min barnmorska, men vi får se. :)

2011-11-30 @ 14:20:12
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0