Sjukling.

Igår ringde dagis och bad mig hämta hem Pixie. Hon har varit förkyld sen strax efter hon börja dagis. Men på senaste tiden har hon blivit förkyld igen. När hon hade en period där näsan slutat rinna osv. Men denna gång kändes det inte bra. Snoret rann o ögon med. Sen hosta o lite ansträngd vid andning. Så ringde läkaren igår. Men fanns inga tider..Västervik tyckte vi skulle avvakta. Så direkt kvart i 8 när telefontiderna öppnar ringde jag. Fick först tid kl 13.15. Men de ringde snabbt upp igen och gav mig en tid runt 9. Vi skulle gå direkt om vi bodde nära. Så vi gick dit. Pixie blev först lite avvaktande mot läkaren. Men det gick jätte bra. Han lyssna på lungorna och ställde frågor. Tyvärr hade hon en början på infektion i lungorna. Så tur att vi gick direkt när jag hade känslan av att något inte stämnde. Annars hade hon fått lungiflamation, nu har hon början på en. Så hon ska äta kåvepelin 3ggr om dagen i en veckas tid. Inte det lättaste för hon gråter o spottar mest när jag försöker ge. Men hoppas det löser sig och det går bättre nu vid nästa tillfälle. Fy känns inte roligt alls:( Men det är ju förklaringen till att hon somnar tidigare, äter dåligt och är gnällig. Hoppas hon blir frisk snart min älskling! Hon ska inte behöva gå till dagis nästa vecka. Läkaren tycktre det vore bra om möjligheten fanns att hon fick vara hemma o vila upp sig. Som tur är ställer både mormor,farmor upp. Så Tar Emil o jag någon dag med.  Finns ingen finare än dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0