Vår dag.

Vi bestämde ju inget speciellt idag. Så Pixie o jag tog ett bad tillsammans, städade upp lite och gick sedan till Lollo och Sixten. Där lekte vi även med Pernilla och Vinga. Men just idag var inte Pixie så sugen på att leka. Allt var hennes och det blev en liten smått gnällig tjej. Så beslutade mig för att gå hem och äta lunch för att sedan sova. Sagt och gjort. För en tjej som tidigare varit livrädd för dammsugaren, till att tycka den är spännande och för att tillslut kunna somna till den. Ja då förstår ni hur trött hon var kl halv 12. Kl är nu kvart i 2 och hon sover fortfarande.

Hon behövde visst en dag från dagis för att vila upp sig och sova ut ordentligt. Min önskan om sovmorgon och slippa matpasen om nätterna får jag nog vänta med att önska mig. Har ju som sagt en morgonpigg tjej. Och nu sen hon bytt säng tycker jag faktiskt nätterna blivit något bättre! Från att vakna ca 3-4 ggr varje natt och dricka Pixies "välling" nyponsoppan. och då sova max till 11-12 i sin egna säng. Till att nu denna vecka faktiskt sovit i sin säng till 1-4 och då endast druckit nyponsoppa när jag bärt över henne till vår säng. Kanske vaknat till nån gång o vilja ha lite grann. Det är ett stort framsteg. Men att kliva upp runt halv 6-6 fortsätter vi nog med skulle jag tro..Fast blivit så van att när jag hade chansen i helgen så kunde jag bara sova till halv 8. Så kroppen ställer ju om sig på ett sätt med.

Ska försöka släpa iväg mig till träningen..börjat meda tt äta så mycket choklad o sötsaker nu i 2veckors tid..och legat på latsidan med träningen. Ett stort FY! Så får försöka börja med godis endast helger o röra på sig minst varannan dag..men skicka mig lite motivation tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0