29 dec.

Idag har jag testat på livet med tre barn..var barnvakt till Vincent. Var spontant. Då vi packade in Barnen i bilen för en fika hos min syster. När vi behövde börja röra på oss, så lekte de så bra. Min syster skulle jobba. Så erbjöd min barnvakt, även om jag visste att Emil skulle träna. Att ha två små barn tar på krafterna. Och några timmar med tre små..ja då var jag helt slut.

Pixie somna tidigt ikväll. Så Emil och jag har sett avsnitt efter avsnitt på serierna han fick i julklapp. Två säsonger redan avklarade! Och vi är på sista nu. Vår Zoey har inte kunnat komma till ro och sova ikväll. Hon har varit trött. Men inte haft ro ordentligt i någon längre stund. Så sen em har hon vaknat och somnat osv. Gick en halkig promenad, men hjälpte inte. Vaggat, sjungit, ammat mm. Emil har gjort liknande. ( inte ammat dock) ( men det förstod ni nog!) lägger mig i sängen, nära henne och hinner i stort sätt bara ge henne bröstet innan hon somnar. Närhet är det bästa!<3 hon sover fortfarande i vår säng. Man måste ju inte tvinga dem sova i egen säng. Det kommer ju med tiden. Iaf gjorde det de med Pixie. Det blev naturligt efter ett par år. Men när de är mindre och vill sova jämte. Då kan jag inte säga ifrån. Vill att barnen somnar lugnt och tryggt. Pixie somnar jämt ute i soffan. Hon vill hålla handen, bli klappad på och ligga nära oss. Då somnar de tryggt<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0