Förändrad

När man får barn så förändras kroppen. Det är inte en liten sak man går igenom. För mig är det den finaste gåvan. Är tacksam för mina två helt underbara döttrar. Skulle gå igenom allt igen för det är värt det!

Dock så finns det en baksida. Med båda gick jag upp över 20 kg. Gick ner allt efter Pixie, även om det tog lite tid. Nu har jag ca 12kg kvar att gå ner efter Zoey. Men min höft har inte blivit bra än. Hade foglossning hela graviditeten från v 10. Hoppas jag snart kan gå utan att det gör ont. Trivs inte med mina extra kg. Men hon är inte en månad än. Så får försöka tänka så.

En annan baksida är bristningar. Med Pixie fick jag bristningar på höfterna och brösten. Men de har bleknat nu och syns inte jätte tydlig. Nu vid denna graviditet fick jag bristningar på magen. Vilket jag är väldigt ledsen över..jag hoppas verkligen att de bleknar inom något år och att magen kan gå ihop ändå?!

Jag vet att det är vanligt med bristningar. Men jag kan inte riktigt känna mig bekväm med dem. De gör att jag känner mig ful. Men får försöka tänka att de har gett mig de finaste barn som finns.

Men kan inte låta bli att snegla lite med avundsjuka på de snygga tjejerna. Som är fina kroppar. Men samtidigt är det inte jätte många 21 åringar som fött två barn, varav den ena snart är 3 år. Jag är stolt över mina två barn, det är det viktigaste. Tur det finns kläder!:)

Trackback
RSS 2.0