Måndags ångest..

Detta var för snart 2 år sedan! Fattar verkligen inte att det gått två år sedan jag var rund som en köttbulle..Man blir lite tårögd av att se tillbaka på alla bilder. Men helt underbart att se utvecklingen. Hur snabbt en liten människa växer och lär sig saker. Vips så kan hon visa fram två fingrar. Tummen( som hon dessutom vet heter tumme) och pekfingret, säga att man ska blåsa, sjunga och få paket och vilka som kommer. En mycket viktig sak är att: nej tomten komma. Nää dädd för tomte, tomte snääll. Tomte åka hem. Detta år var tomten ingen hit, lite mer en skräck blandad förstjusning! Kortet är taget kvällen innan underbaraste Pixie föddes.

Lovet har gått väldigt fort. Varit otroligt skönt att kunna vara hemma hela familjen ihop. Men nu sitter jag med en klump i magen..Skolan, jobbet och dagis börjar redan imorgon igen. Även om det är bra på flera sätt att komma tillbaka till rutinerna så har jag ingen lust! Så segt att plugga om kvällarna när man helst bara vill lägga undan böckerna.. Dock så behöver Pixies sovrutin komma i ordning igen. Första dagarna funkade det bra. Sedan kom jul, nyår och allt blev i obalans. Först flyttades allt fram en timme, hon vakna senare, somna lunch senare och även kvällen. Till att sedan somna allt försent på kvällen. Dagisdagar tycker vi att halv 8 är en bra tid, senast kl 8! Somnar hon innan får hon, men brukar ytterst sällan göra det. Då hon helst sover 1- 1½ timme efter lunch. Men nu den sista veckan har hon somnat på tok försent..till att övergå nu de två sista dagarna att skippa lunch vilan totalt och somna för natten redan kl 5..Det är inte alls bra för hon vaknar på tok för mycket under natten och sömnen blir störd för alla. En vanlig natt vaknar hon oftast runt 2 ggr. Men jag antar att efter 2 dagar på dagis så borde rutinerna vara på sin plats igen?! Hon är ganska känslig med att en dag blir sen, jag vill hest att endast en dag på helgen blir något senare. Jag vet ju hur de närmaste dagarna oftast blir sedan.. 

Det tråkiga är att jag varit små sjuk hela lovet inget kul alls..och i fredags blev jag hängig igen för att sedan vakna upp på lördag med biehålsinflamantion och må uselt..Idag så har jag köpt massa läkemedel på apoteket för att kunna orka gå imorgon. Mår inte helt bra än och skulle igentligen behöva vara hemma. Men vill inte börja med att missa massa..Vi har rätt mycket prov och inlämningar nu de närmaste veckorna så varje lektion är viktig..Så bara att bita i det sura äpplet och härda ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0