Lördag.

Nu börjar vi komma in i livet som två barns föräldrar. Måste säga att Pixie är nog världens bästa storasyster. Det lyser av kärlek när hon tar hand om Zoey. Vilket jag är glad över!

Det är lite som ett pussel att räcka till. Zoey ammar ganska så ofta och regelbundet om dagarna. Oftast efter så där 2-2 1/2 timme mellan målen och hon äter mellan 15-40 min varje gång. Men en gång om dagen sover hon lite längre och det kan bli något längre mellan målen. Men istället har hon sovit på natten så det varit mellan 4-6 timmar emellan! Hoppas nätterna fortsätter så. Dock har vi en jätte morgonpigg Pixie. Så är rätt trött när jag är vaken en timme varje natt. All tid emellan amningen och mys med Zoey går till Pixie. Otroligt skönt att ha Emil hemma. För då kan han och Pixie leka när jag ammar. Eller han kan mysa med Zoey när hon inte vill ligga själv och sova, så jag kan umgås med Pixie.

Just därför har jag lite smått ångest över veckan som kommer. Emil ska jobba denna vecka. För att sedan vara hemma hela dec. Men han har ju åkt iväg och tränat några gånger. Så jag har nog mest blivit lite bortskämd med att ha han i närheten. Men vem tackar nej till att få lagad mat, städning och hjälp med barnen?

Idag har vi haft besök av Sylvia på fm. Sen åkte Emil och tränade. Så jag tog med mig barnen ut till lekparken. Zoey sov, så fick en timmes kvalité tid med Pixie. Vi jagade tigrar och gungade jätte högt. Pixie somnade redan kl 6 och Zoey en stund efter. Så vi ska hyra film ikväll. Mina 3 underbara<3


Trackback
RSS 2.0