Fika.

Klockan är strax 22. Är så där jätte trött efter dagen. Zoey har haft ett par dar i rad som hon varit lite kinkig. Inte riktigt nöjd helt enkelt. Det enda som varit bra är att vara i min famn. Men så fort jag lagt ner henne har hon blivit ledsen. Men man måste ju få ha sådana dagar med!

Vi har ändå hunnit med massa idag. Pixie har haft Hampus på besök en stund efter dagis. När de åkte hann vi vara ute. Pixie fick gå i sin takt och gjorde en snöängel lite här och var. I vagnen somnar Zoey snabbt. Hon var så övertrött eftersom både P och H lät lite idag, så kunds hon inte komma till ro. Så under tiden hon sov hann vi laga pizza till middag och slå ihop en rejäl sats chokladbollar. Vilket jag suttit och rullat när barnen somnade. Även ätit på tok för många...att jag inte lär mig! Men nästa vecka. Då är det slut på alla kvällsfikor..ingen mer "unna mig när barnen sover och Emil tränar, leta hemma efter gott". Måste ju se vettig ut på Zoeys dop.. Då är det helgen som gäller och inte vardagarna längre.

Annars så närmar sig Pixies 3års dag med stormsteg! Att jag varit mamma i 3 hela år är sjukt. Visst det känns som om jag alltid varit en mamma. Trivs i min roll som mamma. Går in för det helt och hållet och gör mitt yttersta jämt. Och är säker på att mins barn är nöjda över att ha just mig som mamma. Det får jag skriva utan att ni tänker , skryt. Men jag känner så mycket kärlek både till barnen och från dem. Så är säker på att de är nöjda! Visst är inte jag mer än människa. Är oftast strax innan de somnar som man känner att energin börjar sina. Eftersom de är så morgonpigga och nu i flera dar i sträck vaknat runt 5. Så är man trött efter en hel dag. Får ibland dålig samvete att man inte orkar 110 varje dag, ända ut tills de somnar. Men ni som känner mig vet hur mycket energi och tid jag lägger på dem. Jag försöker verkligen finnas där jämt. Och så ska det ju vara!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0