Det sjuka.

Pixie har blivit förkyld, snorig och en jobbig hosta. Hon har även nyligen haft feber några dagar. Ikväll grät hon stackaren. För första gången har hon haft ont i örat. Zoey har börjat bli snorig igen. Varje natt får jag gå upp och suga ur näsan. Idag har det även behövts under dagen. Dessutom har hon börjat låta rosslig ikväll. Jag önskar att jag kunde ta det onda istället. Vill inte att mina små ska behöva! Behöver jag nämna att jag längtar efter vår/sommar? Baciller som mer eller mindre försvinner då.

Det är tur att alla är olika. Detta med barnuppfostran. Det är nog ett ämne som kan uppröra. Man tycker och gör ju så olika där. Jag tycker att man som föräldrar ska spendera tid med sina barn. Att barnvakt ska vara något som bara händer ibland. Men inte blir en vana. Då uppskattas det mer. Ett annat ämne som verkar kunna uppröra är amning. Jag personligen föredrar att amma. Dels för att det är smidigt, mysigt och ger en trygghet. Men även för att det sägs vara den bästa starten. Så förstår mig inte på de, som väljer att strunta i det. Utan att knappt ha gett det en chans. Men även där. Vi är alla olika. Och tur är väl det!

Här får ni ett kort på en glad underbar bebis! Vår älskade Zoey. Och en bild på vår fina bästa Pixie. (bjuder på en osminkad bild...) vi dummar oss lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0