Jul. 19, 2013

God morgon. Nu är vi tillbaka till sån där dålig sömn igen. Och vaknar mer eller mindre ofta. Det har funkat ett tag, vi har vaknat halv 5-5. Men nu senaste har det varit runt 4. Igår var det till och med kvart över tre. När vår bebis bestämmer sig för att inte sova mer, ja då får du henne inte att sova mer. Hon sover lite på dagen, fast hon vaknar så tidigt. Sen spelar det ingen roll när någon av barnen somnar på kvällen. Just därför tycker jag det är skönt när de somnar runt 7. För då får de sina timmar. Pixie kliver oftast med upp vid 5. Så ni får ursäkta. Just nu är jag ingen kvällsmänniska. Tycker det är skönt att vara hemma, just för att jag sover bäst i min egna säng och för att rutinerna inte bryts. Det slår tillbaka dagarna efter om Pixie somnar försent.

Igår hade vi Sebbe hos oss under dagen. Pixie och han lekte i stort sätt hela dagen. Lekparken, cyklade, matade fåren, pysslade mm. Jag fick ett mms av Emil kl 5. För jag och zoey var en liten stund hos min mamma, och hälsade på i stugan. Hon hade somnar upp och ner i soffan av utmattning. Och hon sov för natten då...så man kan väl säga att hon var trött?!

Men tror det beror på att tänderna är nära? Mycket gnäll och ledset. Sen är hon så svullen i underkäken och tandköttet är helt ljust. Så snälla tänder, dyk upp??!

Idag ska min syster Lina komma en stund. Hon var sugen på Alv, så blir ett par timmar där på fm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0