Duktig!

Vår Pixie är så duktig! Vi har hela tiden sagt att denna sommar ska Pippi få hennes nappar. Hon fyllde 3 år i feb. Tycker inte man behöver ha napp då. Men blir ju en stor sorg för henne. Men nedtrappandet har gått över förväntat! Förra veckan var vi stränga med att endast ha den när vi sover, men hon fick ha den en stund hem från dagis. Blev ganska tjatigt. Och jag kände mig så elak..men idag har det gått så bra! Hon gav mig nappen efter frukost. Och har varit utan hela dagen, utan tjat!! Strax innan hon somnade bad hon om den. Mamma nu kan jag få nappen en stund? Och så somnade hon. Även helt utan soppa! Det har vi nästan slutat med helt. Så duktig!! Vi bestämde att hon skulle få en kaffebryggare till dockorna. Den dagen hon slutat med napp även vid sovning. Men en sak i taget. Ett stort steg att vara utan så mycket. Så vi kör så en vecka innan vi tar nästa steg. Dessutom har vi kastat alla utan en! Duktig<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0