Hopp!

I en längre tid har vi haft det tufft med sömnen. Har inte fått Zoey till att sova på dagarna knappt. Det har resulterat i en gnällig dam som stupat tidigt på kvällen. För att sedan vara vaken ett par timmar varje natt och kliva upp mycket tidigt. Inte hållbar situation för någon.

Först trodde jag att maten kunde vara problemet. Att hon skulle behöva något mer än bröstet. Det visade sig att vår dam tycker att bröstet är bäst. Men tillslut hittade vi en gröt som gick ner ett par skedar på. En vecka så hade vi en gladare Zoey igen. Höll sig 2- 2 1/2 timmar på gröten när hon fick på fm. Så ni förstår så ammar jag väldigt mycket, dessutom bara ena brösten för hon vägrar det andra..

Men sen en vecka upplever jag att sömnen blivit sämre, zoey mera missnöjd och verkar ha ont i magen istället. Samtidigt som jag känner mig trött, yr och orkeslös. Efter råd på apotek, hälsoboden och BVC. Så kom vi hem idag med: Järnsaft till mig. Även om jag tog ett värde som var bra. Men behövde antagligen boosta ändå för att få energi. Ett te som var bra för magen på barn. Jag ska försöka dricka en liter om dagen så går det ut i mjölken. Hon kunde även få 1 tsk om dagen. Och magdroppar för att hjälpa hennes tarmar. Sedan skulle jag dra ner på mjölkprodukter för mig och äta annat istället och inte så mycket som jag nu gör. Så får hoppas att allt blir bra. Hon har blivit lite hårdare i magen sen gröten. Och ogillar verkligen katrinplommon. Blandras det i så äter hon inte alls.. Så hoppas hon blir gladare och sover bättre. Hon behöver sova ner än 1 1/2-2 timmar från tidig morgon per dag.

Igår så fick hon varmt bad, vetekudde på magen och massa massage. Kl 02 inatt kom det ut. Och hon kunde sova BRA resten av natten!! Och även sova i vagnen på fm och nu sover hon igen i min famn.
Så någon som sover ikapp all missad sömn tro?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0