Stenar.

Idag på morgonen runt klockan 8, då ringde det på dörren. Jag hann knappt att öppna den på glänt ens. Utan då stod en man utanför, vår ena Hytesvärd. Han började inte ens med ett hej, utan gick rakt på. Så arg över att vi hade några stenar liggandes på fel ställe..Pixie hade lagt några stenar, ca 5-6 stycken utanför häcken på asfalten. Det såg tydligen hemskt ut. Det var bäst för mig att städa undan efter mina ungar. Men vad i hela friden gör det att några stenar är på fel ställe på vår uteplats? Och om det nu stör någon, så varför inte säga det vänligt. Pixie tog illa vid sig och har pratat om den sura som skrek idag..och jag tog illa vid mig.

Så efter att ha pratat med Emil så ringde jag den andra hyresvärden. Men hon kunde inte stå till svars över hans beteende. Så fick nummer till honom istället. Har ringt två gånger och båda gångerna så trycker han undan efter flera signaler. Väldigt dålig stil. Så nu är min längtan efter hus dubbelt så stor..men blir ju inte än på ett par år.

Detta år ska jag njuta av att vara mammaledig. Skulle gärna vara hemma över nästa sommar med, för dagarna räcker. Men ekonomiskt så måste jag börja söka i början på nästa år. Även om jag vill vänta till våren för Zoeys del. Men då blir det pang på med dagis om hon skolas in i samband med alla sommarvik. Så är nog bättre i februari som vi tänk. Men en stor ångest redan. Vill ju finnas för dem hela tiden och inte ha de på dagis allt för mycket. Men verkligheten ser ut på annat vis. Tror nog de med skulle uppskatta att ha ett hus. Så då måste vi ju ha jobb båda två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0