Tips?

Har nån något tips till mig? Vet inte hur jag ska få Zoey ( 6 mån) att sova bättre. Hon är vaken massa om nätterna, äter ofta eller vill bara ha nappen. Ibland ligger vi vakna en till flera timmar innan hon vill somna om. Men ändå tar hon morgon vid 4-5. Går inte att få henne att somna om alls. Idag vakna hon 4. Det går att hålla henne kvar i sängen med leksaker en stund. Men sen blir hon uttråkad och vill upp. Vill ju inte väcks Pixie vid 4 halv 5 så man får ju gå upp. Sen är hon vaken några timmar för att sen somna om ca 30 min vid 7. Känner mig som en zombie, är så trött och yr hela tiden. Varit så här i flera månader. Alla säger att det går över. Men Pixie har varit lika i 3 år! Det är först nu hon kan sova till halv 6. Så har jag yttligare 3 år med samma visa..?

Först tänkte jag om det är att hon inte blir mätt på bröstet? För i ca en vecka har hon ammat 5-6 gånger per natt. Vissligen bara några minuter per gång. Men ändå, blir ingen hel sömn. Inatt var det bara några gånger hon ville ha bröstet. Annars ville hon ha nappen vid uppvaken. Hon vill inte äta annat än bröstet..skulle vilja att hon åt något annat på kvällen, typ välling eller gröt. Men gröten går inte alls. Så ska testa med välling..men det är ju så äckligt tycker hon. Men får hoppas vi löser det och kan känna oss piggare!:)


Kommentarer
Postat av: Anna

Synd att hon inte äter gröt, det hjälpte iaf på nellie då hon vaknade väldigt tidigt också, gröten höll henne mätt mycket längre.

2013-05-09 @ 22:02:53
URL: http://skocias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0