fyverkeri

Idag under em så åkte jag, Lina och Pixie till alv. Vi tog ett sista varv på marknaden, köpte endel godis i butiken eftersom de sålde ut för halva priset. Godisgris som jag är..sen fann jag även pippikläder för halva priset. Perfekt för det skulle jag köpa i julklapp. Så pippihåret får jag köpa eller pixie önska sig av nån. Vi såg allsång och fyverkerier som avslutning på detta år. Mysigt att ha fokus på bara Pixie.  Vi mättes av lagad mat och fruktsallad till efterrätt. Så de andra älsklingarna hade det med bra. 
 
Dock så förstår jag mig inte på människor. På vägen mot borgen där avslutningen hölls. Var det en man i rullstol. Det gick inte undgå att se att han behövde hjälp i leran. Men människa efter människa sneglar och går förbi..ingen stannar upp! Har folk inget hjärta eller orkar de inte bry sig? Men han behövde som sagt hjälp och det fick han av mig. Men blir ledsen över att så få har tid att stanna upp från sitt eget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0