huvudvärk

Denna dag har varit motsattsen mot gårdagen. Glada barn och inte nått gnäll alls! En sån där dag man vill ha kvar länge. Som en god karamell som ska räcka ett tag, typ. Hoppas morgondagen liknar denna. Detta väder får gärna vända och bytas ut mot sol. Sen kan vi hoppa över april och hoppa direkt till maj. Vi längtar efter Alv! Ska bli såå kul när det öppnar!  Pixie längtar massa och i år kommmer ju Zoey tycka det är roligare än vad hon tyckte förra året. 
 
Idag har huvudvärken varit en trogen följare. Den har hängt med ett par dar nu och toppades med ett migränanfall med näsblod häromdagen. Den får gärna försvinna imorgon, helt. ser dock ett samband med bra kost och motion. Denna månad har jag varit så lat och dålig när set gäller motion. Fikat varje dag och ätit massa godis. Dock äter vi bra, nyttigt och varierat. Det är mina "unna mig stunder" som blivit för ofta och för mycket r de andra inte ser.. för mår bättre i kropp och knopp såklart ned motion och mindre socker. Räcker ju på kalas och helgen.  Så nästa vecka får jag börja om på ny kula igen..eller redan imorgon tro..? idag har jag ju bara ätit ett paket ben&jerry och några bullar....haha. 
 
Har lite matide torka.. ge mig gärna tips!:) Skriver matsedel för mån-tors. Helgen äter vi vad vi känner för just för stunden. Men denna vecka blir det.
Mån: spagetti och köttförssås, qvornsås till mig.
Tis: raggmunk och lingonsylt
Ons: nötentrecote; qvornfile till mig, potatishalvor i ugn, sallad och egen tzatziki
Tors: krämig pasta med franskaörter och kycklingköttbullar, kokta minimorötter
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0