svårt.

Det bästa som hänt mig är våra underbara döttrar. Jag älskar dem så otroligt. Just därför hatar jag de dagar jag måste vara en arg och tråkig mamma..idag har det varit en sån dag då öronen täppts igen,  allt ska testas både en och fler gånger, utbrott för minsta lilla och göra allt tvärt om än vad man ska. Sen överenergi till tusen och ingen lust att leka bara springa runt. Då tar det även på mitt tålamod och jag har ändå ganska mycke. Men hatar att lägga mig såna dar. Vill bara att det ska bli en ny bra dag direkt. Få krama om mina älsklingar och glömma allt tjaffs. Vi gick och köpte glass efter middagen, för  hur som ska man somna sams. 
 
Jag vet att man måste ha gränser och regler. Man gör inte barn en tjänst om de får göra exakt allt. Man måste säga nej och man måste säga till. Det ingår i föräldraskapet. Att forma dessa små mini människor till självständiga individer som älskar sig själva och har en trygg grund i sig själv. Men för att få denna grund så måste det finnas vanliga vardagliga gränser. Som tex inte äta glass direkt innan maten. Inte klättra upp på köksbordet osv. Men trots det så är det just den biten som är jobbigast. För vissa dar när man bara behöver säga till nån gång, då känns det inte jobbigt. Men om det blir en dag när det endast handlar om sånt. Då känns det jobbigt. Det svåraste jobbet är att vara föräldrar. Men det bästa jobbet som finns! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0