fartfylld dag.

Dagen gick fort på jobbet. Butiken är full av folk nu innan jul. Så vi har mycket att stå i. Det betyder att tiden går fort.
 
Vi kom hem halv 2 och strax efter 2 kom pixie kompis. De har börjat leka själva hos varandra. Vi busade och höll i gång. Sista halvtimmen dansade vi till Sean banan, tjejerna tycker han är så rolig. 
 
Ikväll har jag och Pernilla gått på Tomtenatta. Hitta en kjol till pixie. Har köpt alldeles för mycket julklappar till barnen..över 20 var. Men enkel kläder med..var nog att det sprang iväg i antal på ullared. Hennes födelsedag. Är redan klar med. Och Disney in ice biljetter köpta. Nöjda barm lär det bli. För de får ju av så många fler med. Hittade även ett par jeans till mig. De jag köpte förra vintern, varav ett par har lappar kvar..kommer jag inte i. 4kg gör skillnad!:-( i januari ska jag köpa träningskort på friskis, och skärpa till mig med fika på jobbet. Hemma är vi rätt noga med sockret. Vill ge mina barn nyttig, vällagad och hälsosam mat. Saft mm känns så onödigt och inget de ens ber om längre. Men jag själv fuskar på jobbet..så där ska jag skärpa mig med. Såklart äter vi lite gott hemma med. Men i små mängder. Barn äter ju det vuxna ger, och de älskar smoothie gjord på bara bär banan och mandelmjölk. Men en glass nån gång eller två i veckan slinker ju ner. Bara grunden är varierande så har man vunnit mycket i mående. Märker direkt när jag "unnar" mig bröd. Blir helt svullen. Jag känner fort när jag slarvat lite väl. Mår bättre när jag äter bättre. Så är det. Men är för svag för godsaker. Dock brukar träningen göra att jag tänker att det är onödigt. Men den har jag inte orkat med på bra länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0