julen.

Vi vaknade upp hemma tidigt på julafton. Kl 6 var barnen i full gång med att öppna julklappar, de hade kommit till både strumpan och under granen under natten. Barnen var i extas och lekte med nytt och testade nya plagg. Vi köpte mycket eftersom vi var i ullared. De fick hälften av vårat på morgonen. 
 
Sen åkte vi till horn där vi åt julfrukost. Barnen öppnade flera paket och i år var det snabbast vinner som var viktigt. Vi åkte till Emils farmor för julmat. Och där väntade fler paket för barnen. Vi åkte hem till min syster sen. Där väntade min släkt och vi hade en trevlig em/kväll. Tomten kom och barnen som kollade pm någon fattades, blev nästan blyga när de insåg att alla var kvar. Lyckat! Flera paket öppnades och våra barn fick så mycket fint under dagen. Min älskling skämde även bort mig ordentligt. Vi somnade nöjda, vetskapen att vi lyckats göra deras dag sådär pirrig och förväntansfull som när man själv var liten. Härlig känsla!
 
Dagen efter tog vi det lugnt och då såg de vad de faktiskt fått. Snön kom ju på julaftonen med. Så vi hade bråttom ut för att åka pulka och snowracer. Vi åkte till horn för att fika. Barnen  sov kvar där. Då Emil och jag skulle gå ut. Vi gick ut i maj senast. Så vi var sugna. Kvällen blev lyckad och det var jätte kul. Vi var hemma till innan två. Jag däremot gick upp halv 8..och jobbade till 4. Det gick bra för mår aldrig dåligt dagen efter, bara lite tröttare. Barnen önskade sova kvar en natt till. Emil och Ellen hämtade mig och vi åkte och åt mat ute. Sen kom Simon och åt gott med oss och vi slötittade en serie. Vi sov ut. Kunde sova till 8:45 och var så skönt med en rejäl sovmorgon! Men nu saknar jag våra små. Var länge sen jag var ifrån dem såhär länge. Vi ska köra hem Simon och hämta emelie och Johan för idag ska vi fira julen i horn och dela ut dr sista paketen. Och pussa mina älskade barn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0