letar

Vi letar ju hus dom ni säkert förstått. Kollat på 5 hittills och har två som vi ska kolla på så småningom. Vi kollar på olika, på landet, centralt, stora, små, moderna, gamla, fristående och radhus. Hittills har jag fastnat lite smått för två. Men vi har inte fått samma känsla för nått än. Dessa som vi har kvar att titta på snart är ett litet, då menar jag litet. Men charm med kakelugnar mm. Stor trädgård. Det andra som är betydligt dyrare, över vår gränd nästan. Det är stort, luftigt med väldigt 50-tal så lite att fixa med båda husen. Det lilla ligger.lite utanför men med promenad avstånd och det stora ligger i väldigt bra läge för skola mm. Dock liten trädgård. Vi kanske inte faller för nått av dem. Då är det bara att vänta på att det rätta dyker upp. Tar tid att hitta rätt.
 
Vi gillar vår lägenhet, den är stor, vi trivs. Det stora minuset som gör att vi vill flytta är att den är så lyhörd. Det blir så jobbigt i längden. 
 
Nått jag fick höra när vi vänta pixie var att vi var för unga. Och vissa unga klarar kanske inte av ansvaret fullt ut. Men det finns även äldre som inte gör det. Föräldraskap kommer inte med en ålder. Det är mer personligheten. Alla är vi olika föräldrar och med olika barn. Sen dessa kriterier men fått höra, gör ditten och datten innan. Det finns ingen mall för vad som ska göras innan. Skolan blev klar, jobben finns och jag valde att vara hemma mer än ett år. Med mitt jobb så får jag många timmar ihop med dem, plus att jag inte jobbar fullt. Så för oss har det inte varit nån andledning att vänta. Våra barn har allt man behöver. Och vi får så många år med dem. Tycker det är så mycket värt. Så jag är snarare stolt över att vara ung mamma. För jag vet att jag ger dem allt och lite till. Sen vi fock zoey ned så har folk blivit duktigare på att inte tycka och tänka. Ett liv slutar inte för att man får barn. Mitt har tvärt om börjat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0