Kaffe.

Jag skulle aldrig dricka kaffe sa jag. Men nån stan på vägen hände det nått...och jag började. Var väl för min kära sambo lyckades lura i mig. Och nu dricker jag varje dag 1-3 koppar och tycker det är gott! Brygger ju oftast till mig själv liksom. Så nu får jag väl kalla mig kaffetant. 
 
Hur som så fick jag lite spontant besök av min bror David på morgonkvisten. Han fixade kaffe och en extra frukost när jag gick till dagis. Mini har sovit sen dess, så borde vakna snart. Vi har hunnit med två koppar kaffe och även lunch..har ju städat på morgonen, tvättstugan är bokad tills imorgon..så vad gör man i väntan på att hon ska vakna och Pixie hämtas? Har knäckebröd i ugnen. Gott till kaffe sen;) Ullis och Arvid svänger förbi här senare. 
 
På mån börjar ju inskolningen och den ska vara klar den 13. Då ska jag skriva in mig på af. satt upp mig som vikarie på 4 ställen och sökt lite andra jobb. Men tyvärr verkar behovet av personal litet nu innan sommaren. Som tur är så har jag sommarjobb i sommar. Förutom pengar som inte rullar in tills dess. Så undrar jag vad jag ska göra när barnen är 15 timmar i veckan på dagis. Visst nån vecka eller två lär det var skönt med egentid. Men sen då? Lär klättra på väggarna både en och två gånger. Men jag har tänkt att baka massa, bröd mm just för att ha nått att göra.. sen för att familjen gillar det. Håller dock tummaran att jag får var kvar efter sommarens slut på jobbet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0