fika..igen!

Så mycke som vi fikat denna vecka har vi nog inte gjort nån gång. Idag åkte Emil och Pixie iväg en liten sväng och såg fotboll som var. Passade på att ta en promenad med Ida och Estelle igen. Zoey har endast sovit 30min på hela dagen! Hon vakna till när vi prata på promenaden, ljudkänslig som sin mor.. Eftersom hon endast sover 1 gång per dag och inte vill somna igen..så har hon varit trött. Men det har funkat ändå, vår lilla tjej.

Vi köpte med massa god fika till min syster o hennes familj. Trevligt att ses och barnen lekte lite. Så skön att ha inte göra så mycket helger! Bara strosa och göra lite vad vi känner för. Det är kul och åka iväg ibland. Men helger hemma med nån liten tur iväg, är så skönt. Just för att ladda batterier ihop med familjen.

Zoey slutade ju amma efter nyår. Hon sover så mycket bättre om nätterna nu! Jag känner mig som en ny mamma. I över 13mån vaknade jag 5-6 ggr per natt och klev upp oftast innan 5 jämt. Nu sover hon lugnt och längre i sin säng. Kommer in och somnar om. kanske vaknar nån gång till för nappen. Så sover vi oftast till halv 6-6 istället! skillnad att vakna 2-3ggr per natt liksom. Hon får inte välling på natten heller. Men dricker mjölkfri välling på kvällen och en stund efter frukost.

Pixie är vår prinsessa, visst är hon fin i klänningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0